Навигация

Партнеры

ArtGrafica - АртГрафика - скачай счастье :) » Уроки » 3D Уроки » Моделирование: SimplyMaya - Interior Scene Modeling

Комментариев: 0
 (голосов: 1)

Моделирование: SimplyMaya - Interior Scene Modeling

SimplyMaya - Interior Scene Modeling | 1.07 GB

Tutorial ini ditujukan untuk pengguna Maya menengah. Anda akan mulai dengan menyiapkan referensi gambar Anda dan kemudian mulai pemodelan, menggunakan kedua poligon dan nurbs untuk memblokir bentuk yang benar, dan ukuran objek. Beberapa alat yang digunakan dalam pemodelan mengusir bagian penutup wajah, alat memotong wajah dan membagi poligon untuk beberapa nama. Setelah selesai pada bagian model kita akan beralih masuk ke layout UV, yang mengambil semua model geometri dan mengubahnya menjadi peta datar untuk menerapkan pintable tekstur pada mereka dalam program lukisan. Anda akan belajar bagaimana untuk memberikan warna pada geometri untuk membuat peta planar serta alat-alat seperti memindahkan dan menjahit uv's.

Texturing begins after all the uv's are laid out and have a flat map for painting. In a paint program you will learn how to use layers as well as many of the painting options to achieve the correct colors and textures of the objects in your scene. After we get the correct colors on our set we will start to add lights so we can see and understand how both textures and light affect each other. In this part of the tutorial you will learn texturing techniques like bump/spec maps, as well as how to use some of the built in shaders in Maya.

We then cover lots of different lights such as making a main light and fill light. After we have achieved a nice look on both our textures and first few lights we will start adding more light sources to really add all the true highlights and shadows. These light details will be done by using more point lights with decay as well some negative lights to fake shadows in certain areas which will be light-linked to only certain geometry. In the last few sections we go a bit more into the bump map for the sofa as well as creating a Paint effects tree for the final rendering.


Добавить статью в:
0
Дата: 11-03-2010, 16:52, Добавил: Asmodeusken, Раздел: Уроки » 3D Уроки



Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.



Поиск

***

Онлайн
Всего на сайте: 16
Гостей: 11
Пользователи: - отсутствуют
Роботы: Yahoo Bot, crawl Bot, Google Bot, MSN Bot, Google Bot

20-ка посетителей: JamesFreet, Ramiropl, GennadiyMap, msvuser, lunar.elf, Eusebionaice, julianaql1, Edwardkax, AgnesAccony, leonorye2, TrompokMub, tabathafh16, odneycom, fluellusy, laurieuf18, sharleneqh4, Servicehpp, leanneax3, ZapotekNiz, RetoOl


Партнеры

Мы в социальных сетях
Популярные статьи

Последние комментарии
Файлы почтой

Облако тегов
Abstract, ai, background, backgrounds, clipart, design, eps, Flyer, frame, frames, Graphic, jpg, photo, Photoshop, PNG, PSD, scrap, Stock, template, vector, Wallpapers, Вектор, Графика, Дизайн, Клипарт, Обои, Рамка, Рамки, Цветы, Шаблон, исходники, картинки, кисти, новый год, скрап, фоны, фото, фоторамка, фотошоп, шаблоны

Показать все теги